Het Grote Gasdebat op 25 juni 2018

Bekijk volledige foto

Op 25 juni 2018 treffen voor- en tegenstanders elkaar voor het Grote Gasdebat van Elsevier Weekblad.

Gasdebat

Aangespoord door het klimaatverdrag van Parijs wil het kabinet-Rutte III dat in 2050 alle 7,6 miljoen huizen zijn afgesloten van fossiele brandstoffen. Ruim 95 procent van alle woningen in Nederland is momenteel op het gasnet aangesloten. Huishoudens moeten dus massaal op zoek naar alternatieve energievoorzieningen en vanaf 1 juli 2018 moeten nieuwbouwhuizen zonder gasleiding worden gebouwd. Wie zal er uiteindelijk opdraaien voor de kosten? En is elektriciteit daadwerkelijk schoner dan gas?

Panel op 25 juni 2018

Het panel debatteert maandag over dit vraagstuk onder leiding van Martijn de Greve. Deelnemers zijn: Syp Wynia, columnist Elsevier Weekblad; Taco van Hoek, directeur Economisch Instituut voor de Bouw; Maya van der Steenhoven, directeur Warmte Koude Zuid-Holland en initiator van Van gas los; dr. Machiel Mulder, hoogleraar regulering van energiemarkten (RUG) en Simon Rozendaal, wetenschapsjournalist.

Toegangskaarten voor het debatcentrum De Balie zijn beschikbaar vanaf € 5 per stuk. Deuren open om 19.45 uur en aanvang om 20.00 uur

 

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Met PompNL Digitaal lees je onze beste artikelen over belangrijke ontwikkelingen over pompsystemen, procesoptimalisaties en hun toepassing. Digitaal artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van PompNL. Neem nu een abonnement voor maar 5,66 per maand!