Nieuws
Volledig automatisch instelbare, progressieve wormpomp

Seepex kondigt de introductie van de pomp van de toekomst aan: de progressieve wormpomp. De gebruiker kan met SCT AutoAdjust de progressieve wormpomp automatisch aanpassen aan het optimale werkpunt.

Volledig automatisch instelbaar

Met een klik vanuit de controlekamer of op locatie past de operator met de Seepex Pump Monitor via de app de instellingen aan. De klemming tussen de transportelementen, de rotor en de stator kan aangepast aan de procesomstandigheden of aan de mate van slijtage. Het betreft volgens de fabrikant een verdere ontwikkeling en digitalisering van Smart Conveying Technology (SCT).

Industrie 4.0

“SCT AutoAdjust slaat een brug tussen de wereld van analoge pompen en digitale oplossingen met zijn technisch ontwerp”, vertelt Dr. Christian Hansen, Chief Technology Officer (CTO) bij Seepex. De geautomatiseerde pomp met geïntegreerde Industry-4.0-technologie maakt steeksleutels en dergelijke overbodig. Een klik op afstand of een vingerdruk op de lokale pompmonitor volstaat. Zo kan de gebruiker het statorklemsysteem zo instellen dat de pomp continu op topniveau pompt. De operator krijgt toegang tot de pomp op locatie via de Seepex Pump Monitor of via bluetooth en app via een tablet. Het SCT AutoAdjust systeem valt zo ook te combineren met conditiebewakingssystemen.

Pump Monitor

Het regelsysteem, de sensoren en het instelapparaat zitten al in het pakket. De Pump Monitor kan op verzoek worden geïntegreerd. Die meet alle relevante, operationele parameters, zoals temperatuur, debiet, druk, trillingen, enz. 24/7. Dit vereenvoudigt lokale analyse en vanuit de cloud.

Smart Stator

De Smart Stator bestaat uit twee delen. Die kunnen ter plaatse geïnstalleerd en gedemonteerd zonder het verwijderen van aanzuig- of drukleidingen. Dat vergemakkelijkt ook het onderhoud. Met een geïntegreerde spaninrichting past de gebruiker de klemming tussen de rotor en de stator aan. Dat garandeert een optimale doorvoer ook als het debiet verandert, bijvoorbeeld door slijtage.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.