
Dit jaar vindt de Anuga plaats van 7 tot en met 11 oktober in Keulen (Duitsland). Vion neemt opnieuw deel aan ’s werelds grootste beurs voor voedingsmiddelen en dranken. Het bedrijf zet onder het motto ‘Food that Matters’ duurzaamheid centraal.
Vion op Anuga 2023
Het bedrijf maakt op de beursvloer een stand (hal 6.1, stand D051/C050)met duurzame en recyclebare materialen. Want het zet tijdens de Anuga dit jaar duurzaamheid, regionaliteit, kwaliteit en de eiwittransitie in de spotlights. Van plantaardige innovaties tot dierenwelzijnsprogramma’s en het bouwen van geïntegreerde ketens. Het bedrijf laat een gezamenlijke aanpak voor verduurzaming in de voedingsmiddelenindustrie zien.
Ronald Lotgerink, CEO Vion Food Group: “We zullen meerdere, geïntegreerde ketens blijven opzetten met boeren en klanten. Daarmee kunnen we hulpbronnen besparen en de planeet te vriend houden. Deze ketens tonen onze weg naar een duurzamere voedselproductie, waar we ons sterk voor maken.”
Duurzaamheid en innovatie
Innovatie vormt een belangrijke drijfveer voor duurzaamheid bij Vion. Het presenteerde dit jaar drie plantaardige ME-AT producten op de Anuga Taste Innovation Show. De plantrecote, een 100 procent plantaardige biefstuk bezit dezelfde textuur en smaak als een echte entrecote. De innovatieve techniek van Vion maakt het mogelijk om twee texturen in een plantaardig alternatief samen te brengen.
Andere plantaardige innovaties, de veldbonenburger en de plantaardige runderstukjes bevatten veel eiwitten, weinig zout, minimale verzadigde vetten en bestaan voor 90 procent uit voedingsvezels.