Eerstesteenlegging voor bouwproject Health Cube Wilopark Dortmund

Bekijk volledige foto

Op 15 december jl. staken de Raad van Bestuur van Wilo en Dr. Jochen Opländer, Erevoorzitter van de Raad van Toezicht van de Wilo Groep de eerste spade in de grond. Dit moment markeerde de start van de bouw van de nieuwe Health Cube in het Wilopark. Het nieuwe gezondheidscentrum biedt straks voordelen voor Wilo-medewerkers over de hele wereld en in Dortmund. Naar verwachting vindt de oplevering eind 2025 plaats.

Health Cube

De moderne locatie herbergt straks holistische geneeskunde met hoogwaardige behandelingen waar huisartsen, specialisten en therapeuten gaan samenwerken aan de gezondheid van hun patiënten. Ze lossen acute problemen op en dragen bij aan de langetermijngezondheid. Een uitgebreid aanbod van hoogwaardige diagnostische en therapeutische diensten maakt dit mogelijk. Denk daarbij aan gangbare en beroepsgerelateerde gezondheidszorg en diverse specialisaties. Een orthopedische praktijk specialiseert zich in klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat, terwijl een cardiologiepraktijk zich richt op hartproblemen. En in een psychotherapiepraktijk bieden specialisten praattherapie aan. Het nieuwe Wilo gezondheidscentrum zal zelfs ruimte bieden aan sportgeneeskunde. Ook faciliteert het fysiotherapie en preventieve diensten zoals huidkankerscreenings. Er komt eveneens een sportschool met ultramoderne sportapparatuur voor uithoudingsvermogen en krachttraining, en zelfs een buitensportgebied. De opzet van de Health Cube richt zich op curatieve behandeling. Het gaat vooral om het voorkomen van aandoeningen zoals rugpijn en hartziekten.

Wilo investeert in gezondheid

Eerstesteenlegging voor bouwproject Health Cube Wilopark Dortmund
Voor Dr.-Ing. E.h. Jochen Opländer (links) ligt de bouw van het nieuwe gezondheidscentrum na aan het hart. En Oliver Hermes, President en CEO van de Wilo Groep (rechts), benadrukt: “Met de innovatieve Health Cube geven we een sterk signaal af: we investeren in gezondheid!”

“Met onze innovatieve Health Cube geven we een krachtig signaal af: we investeren in gezondheid!”, aldus Oliver Hermes, President & CEO van de Wilo Groep. “Deze stap laat onze uitgesproken, groepsbrede duurzaamheidsstrategie zien die rust op drie pijlers: Creëren, Zorgen en Verbinden.”

Tegenwoordig vormt de pompenfabrikant een integraal onderdeel van belangrijke infrastructuur over de hele wereld. Denk aan de pompsystemen die een onmisbaar onderdeel vormen voor moderne gezondheidszorg in ziekenhuizen. Ongeveer 100 jaar geleden verbeterde het bedrijf de leef- en werkomstandigheden van mijnwerkers met de productie van badhuizen en kledingliften. “Deze erfenis maakt ons trots en we zijn vastbesloten om onze verantwoordelijkheid voort te zetten. Het creëren van een veilige en gezonde werkomgeving is voor ons van groot belang,” zegt Oliver Hermes.

Ook voor derden

“Dat geldt al wereldwijd maar met de Health Cube gaan we nu een beslissende stap verder.” Er liggen zelfs plannen voor een internationaal aanspreekpunt voor crisisinterventie. In de toekomst kunnen werknemers met grote problemen hier hulp en advies krijgen.

Het nieuwe gezondheidscentrum zal niet alleen voordelen bieden voor medewerkers in Dortmund. Alle 8.400 medewerkers wereldwijd kunnen gebruikmaken van het programma. “De Health Cube vormt het middelpunt van ons wereldwijde gezondheidsbeheer”, zegt Oliver Hermes. De aangeboden diensten richten zich ook op patiënten buiten het Wilo-personeelsbestand.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Met PompNL Digitaal lees je onze beste artikelen over belangrijke ontwikkelingen over pompsystemen, procesoptimalisaties en hun toepassing. Digitaal artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van PompNL. Neem nu een abonnement voor maar 5,66 per maand!