Nieuws

Kloepfel Benelux voor inkoop maakindustrie

Kloepfel Benelux voor in de maakindustrie

Het Duitse Kloepfel Consulting uit Düsseldorf werkt samen met het Nederlandse Procurement Services. Onder de naam Kloepfel Benelux opereert het inkoopadviesbureau voor de maakindustrie vanuit Houten.

Kloepfel Benelux

Door de toenemende internationale scope van de Nederlandse maakindustrie stijgt de vraag naar internationaal inkoopadvies en toegang tot internationale sourcing-netwerken zoals in Oost-Europa. De DMO-aanpak (Direct Material Optimization) van Kloepfel Benelux beslaat twee fases. De eerste fase richt zich op meer inzicht in en grip op de supply chain in combinatie met korte termijn besparingen. De tweede fase draait om structurele, lange termijn procesverbeteringen.

Maakindustrie

Peter Smit, voormalig inkoopdirecteur Lely Industries trad tot nu toe samen met Martijn Heijmans (directeur/eigenaar bij Procurement Services) op als partner en managing director van Kloepfel Benelux. Maarten Erasmus die onlangs toetrad tot de directie neemt het stokje van Smit over.

Erasmus: “In Nederland is geen serieuze aanbieder van inkoopadvies voor de maakindustrie. Terwijl er wel een aanzienlijke markt voor is. Wij springen in dit gat. Duitsland en Oost-Europa herbergen een schat aan kennis die goud waard is voor de industrie in Nederland. Alleen al onze 1.200 referentiecases vanuit Duitsland vormen een geweldige bron om uit te putten.”

Procurement Services

In de praktijk blijkt dat er in de maakindustrie ook nog veel valt te winnen op NPR inkoop en logistiek. Hier ligt de focus van Procurement Services. Niet voor niets dat beide bedrijven die zo complementair zijn, de handen ineenslaan. Kloepfel Benelux adviseert klanten over hun totale inkoopstrategie van direct materials. Het kijkt daarbij niet alleen naar de quick wins maar vooral naar de structurele verbeteringen op de langere termijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.