Nieuws
Klantcontact en innovaties basis voor Vogelsangs succes

Het Duitse Vogelsangconcern zag de omzet in 2021 met acht procent stijgen in vergelijking met het jaar ervoor. Ondanks de lastige omstandigheden als gevolg van de coronapandemie kon de onderneming zijn omzet in het binnen- en buitenland verhogen. Dat kwam voornamelijk door de sectoren landbouwtechniek, biogas en industrie.

Klantcontact

“Productinnovaties en het door ontwikkelen van onze machines en componenten vormen onze drijfveer. Daarmee staan we in direct contact met onze klanten en partners. Zo organiseerden we de afgelopen twee jaar nog wel evenementen en webinars met live productdemonstraties waar we onze innovaties en nieuwe ontwikkelingen konden presenteren”, aldus Harald Vogelsang, directeur van Vogelsang GmbH & Co. KG.

Uitbreiding portfolio

Zo bracht het bedrijf de schroefpers-mestscheider XSplit voor het verwerken van drijfmest en digestaat op de markt. Ook presenteerde het de precisieverdeler ExaCut ECC zonder luchttoevoer, de excentrische wormpomp ProCapT, de compacte vulhulp PowerFill Small en de Flow Performance Monitor (FPM). Daarnaast breidde het uit met de 10,5 meter werkbreedte op het universele bemestingssysteem Unispread. Het sleepvoetsysteem BlackBird, in werkbreedtes van 21 en 24 meter kreeg een vereenvoudigde aansturing. Het SyreN-systeem voor drijfmeststabilisatie maakte ook optisch en veiligheidstechnisch een ontwikkeling door.

Digitalisering

Na de digitale showrooms voor afvalwater en biogas komt er nu ook een voor de industrie. Harald Vogelsang: “Wij verheugen ons erop om onze klanten met onze techniek en ons advies bij hun werk te mogen ondersteunen. Voor dit doel blijven we investeren op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, productie, maar ook op het gebied van de digitalisering van marketing en handel.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.