
Lastig he om nieuwe klantcontacten te leggen in deze tijd? Je kunt vanwege corona niet zomaar bij iemand binnenlopen. Marketing lijkt daardoor in belangrijkheid toe te nemen. In een online inspiratiesessie leer je goede doelstellingen en acties die houtsnijden.
Accu van je marketingplan
In een discussie die ik onlangs volgde, opperde iemand dat je misschien wel meer richting marketing moet. Duidelijke keuzes maken waar je verkoop mee kunt ondersteunen.
Maar verdween tot nu toe jouw marketingplan na introductie en akkoord daarop ook te vaak in de ‘onderste lade’? De oorzaken lopen waarschijnlijk uiteen. Het ‘laden van de Accu’ voor je marketingplan met relevante informatie kan je helpen het tij te keren.
Valkuilen
In- en externe analyse vormen de basis voor de bekende Swot-analyse. In de praktijk gaan daarbij in de uitvoering nogal eens zaken mis. Zoals geen of onvoldoende duidelijke doelstellingen, een te groot aantal actiepunten waardoor de focus houden niet eenvoudig is, marketingactiviteiten die elkaar te snel opvolgen en te weinig resultaten van de ondernomen acties.
Op een goede manier uitgevoerd, levert de methode van Analyseren, Concluderen, Creëren en Uitvoeren een krachtig geladen Accu voor je marketingplan op. En daarmee het vermogen aan een bedrijf om kansen te benutten maar ook inzicht in waar energie lekt.
De methode leert je waar veranderingen nodig en mogelijk zijn en biedt de basis voor een (strategisch) marketingplan.
Online inspiratiesessie
Tijdens een online inspiratiesessie van een uur geeft Willem de Vries van Stem je handreikingen hoe je de Accu voor je marketingplan kunt laden. Je kunt maandag 31 mei van 15.25 tot ca 16.30 uur aan deze sessie deelnemen. Aanmelden (https://www.stem-imc.com/nl/km-de-accu-voor-je-marketingplan) kan ook tot die tijd dan ontvang je meteen een link. Verhinderd, geef dat even aan want de sessie vindt meerdere keren per jaar plaats en dan kun je een volgende keer aanschuiven.