
Wat is de rol van marketing in een (technische) business context? Je komt het te weten tijdens de opleiding Industrial Business Marketing & Sales op 25 april a.s. bij Stem.
Marketing
Welke omzet laat uw bedrijf liggen omdat commerciële kansen niet gezien worden? Verkoop is in technische bedrijven vaak het domein van mensen met een technische achtergrond. En juist ‘techneuten’ hebben baat bij een onderbouwde commerciële insteek. Zodat ze klantwensen herkennen en passende oplossingen bieden.
Hoe dat werkt, kom je te weten tijdens de opleiding Industrial Business Marketing & Sales. De B2B-marketingopleiding voor technici op hbo+/wo-niveau is praktijkgericht met een stevige theoretische onderbouwing. Hij is speciaal voor mensen werkzaam in engineering, R&D, customer support, productie en logistiek maar ook sales, marketing en communicatie in een technische B2B-omgeving.
Wat bereik je
– Je doet ideeën op om de marketing- en verkoopaanpak van je bedrijf te verbeteren.
– Je krijgt beter inzicht in klantwensen en hoe je die vertaalt naar oplossingen.
– Je gaat effectiever en efficiënter werken doordat je betere keuzes kunt maken.
– Je krijgt inspiratie om de klantgerichtheid van jezelf en collega’s te verbeteren.
– Je wordt een professionele gesprekspartner voor management en klanten waardoor de interne samenwerking verbetert en gewerkt kan worden aan een betere klantrelatie.
– Na afronding van deze opleiding heb je een stevige basis gelegd voor een verdere ontwikkeling op het gebied van marketing en sales in een technisch B2B-bedrijf.
Programma
Het programma bestaat uit zes bijeenkomsten van elk viereneenhalf uur, van 17.00 – 21.30 uur. De theorie bereid je zelfstandig voor. En tussen de bijeenkomsten werk je zelfstandig aan de uitvoering van je praktijkopdracht. Het programma is opgebouwd rond het waardecreatieproces in technische B2B markten.
Er is nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor deze opleiding. De start is al op donderdag 25 april 2019. Wees er snel bij!