Nieuws
Eerste virtuele editie Aqua Nederland enthousiast ontvangen

De organisatie toont zich tevreden met de eerste virtuele variant van de vakbeurs Aqua Nederland. Easyfairs hoorde zowel enthousiaste verhalen van bezoekers als standhouders.

Eerste virtuele editie

“Het was ontzettend leuk om dit te kunnen en mogen doen voor de watersector. Ondanks dat er dit jaar geen fysieke beurs plaatsvindt, ervoeren wij het als waardevol om de sector alsnog samen te laten komen. Dit innovatieve platform gaf daar veel mogelijkheden toe”, blikt Esther Rodenburg namens Aqua Nederland terug.

Aqua Nederland

Zij vervolgt: “Toen duidelijk werd dat we dit jaar geen fysieke editie van Aqua Nederland konden organiseren, stond een ding meteen vast. Stil zitten en niets doen vonden we geen optie. We willen als organisatie flexibel zijn en inzetten op zelflerend vermogen. Die doelstelling bood ons een kans om via dit initiatief zoveel mogelijk ervaring en nieuwe online inzichten op te doen. We verwachten dat vakbeurzen in de toekomst steeds vaker hybride zullen plaatsvinden. We gaan deze digitale editie in de komende dagen uitvoerig evalueren. Al leren we nu al uit de feedback van exposanten dat er veel behoefte bestaat om relaties fysiek te ontmoeten. De wens om persoonlijk zaken te doen, zal een volledig virtuele vakbeurs in de weg staan.”

Samenwerking

Het beursteam van Aqua Nederland werkte voor deze professionele productie samen met de partners Event Insight met haar platform Let’s Get Digital en het audiovisuele productieteam van ATG. In totaal leerden ruim 1.000 unieke waterprofessionals het platform kennen. Zij ontdekten de vele mogelijkheden om één-op-één te gaan met andere aanwezigen, de virtuele stands te bezoeken en het uitgebreide inhoudelijke programma met aandacht voor alle sectoren uit de watermarkt.

Goed ontvangen

De gemiddelde kijktijd voor Aqua Nederland Digitaal bedroeg ruim twee uur. In totaal vonden er 1070 één-op-één gesprekken plaats en 97 speeddates in de Netwerkcarrousel. De theaters ontvingen 1636 bezoekers. Het gemiddelde aantal bezoekers per sessie bedroeg 86. De drukstbezochte sessie, ‘Water in de Circulaire economie’ met 148 unieke bezoekers. 200 bezoekers chatten. De gemiddelde beoordeling van Aqua Nederland Digitaal noemt men ruimvoldoende.

Uitdagingen voor het platform liggen in het matchen van bezoekers met de potentieel interessante exposanten. De deelnemers roemden de creativiteit, veelzijdigheid, professionele opzet en het kwalitatieve programma. Easyfairs organiseert in 2021 weer een fysieke editie van Aqua Nederland. En wel op 23, 24 en 25 maart in Evenementenhal Gorinchem.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.